Як почати свій бізнес в Інтернеті, якщо бюджет обмежений
У сучасному світі в Інтернеті продавати можна практично все що завгодно. При цьому деякі підприємці досі не розглядають онлайн-продажу як інструмент залучення клієнтів. А дарма, адже торгівля в Мережі — це відмінний шанс відкрити власний бізнес за умови обмеженого бюджету. Тим більше що прагнення людей зробити більшість послуг доступними онлайн не стає менше з часом.
Мережа дозволяє почати свій бізнес практично з нуля
Інтернет є не тільки потужною платформою для комунікації або спілкування між людьми, але і відмінним інструментом для того, щоб розпочати торгівлю. Мільйони людей щодня шукають онлайн товари і послуги, які їм цікаві і які вони готові придбати. Мережа дозволяє почати свій бізнес практично з нуля, і неважливо, де ви знаходитесь фізично – в Києві або в маленькому місті на периферії.
Отже, давайте розберемося, в чому ж плюси варіанту відкрити інтернет-магазин як ідеї для бізнесу в порівнянні з багатьма іншими напрямками.
Невеликі початкові витрати
Різниця між відкриттям торгової точки оффлайн та інтернет-магазину з тим же товаром може досягати декількох тисяч доларів. У випадку з останнім власнику бізнесу немає необхідності оплачувати оренду, комунальні послуги і зарплату співробітникам.
Без стартового капіталу, звичайно, не обійдеться, адже потрібно буде оплачувати вартість дизайну, домену, хостингу та різних робіт технічного характеру. Але для типового інтернет-магазину без додаткових робіт ця сума зазвичай коливається в діапазоні 7-10 тисяч гривень.
Крім того, існує безліч спеціалізованих сервісів та програм, які дозволяють ефективно організувати всі процеси роботи інтернет-магазина, а багато з них – частково або повністю автоматизувати. Таким чином не тільки досягається істотна економія витрат, але і звільняється потенціал для додаткового зростання прибутку.
Для того щоб почати власний бізнес в галузі електронної комерції, непотрібно бути власником великого бренду. Невеликим компаніям і приватним підприємцям під силу організувати аналогічні процеси в e-commerce, а подальше зростання забезпечити в міру збільшення прибутку, одержуваного з продажів.
Потенціал обслуговування
Йдеться про кількість потенційних клієнтів, яких ви можете обслуговувати, і це перевага, мабуть, назвемо одним з найважливіших. Фізичний магазин, особливо на етапі становлення та розвитку, зазвичай досить-таки обмежений в площі і кількості співробітників.
Відповідно, комфортно почати обслуговувати можна лише певне число покупців протягом робочого дня. Водночас потенційне охоплення інтернет-магазину необмежене площею приміщення або чисельністю мешканців певного району.
Ви можете залучати покупців з усієї країни, які будуть здійснювати замовлення з будь-якого зручного місця і в будь-який час доби. Власники інтернет-магазинів вільні від безлічі обмежень, характерних для роздрібної торгівлі оффлайн.
Поставка товарів за запитом
Якщо ви торгуєте, наприклад, одягом, непотрібно купувати десятки екземплярів одного і того ж светри на випадок, якщо на нього раптово зросте попит. Його досить просто відобразити у вигляді одного з пунктів каталогу товару, а співробітникам доручити простежити за наявністю зразка на складі.
Правда, в даному випадку варто дотримуватися ради щодо диверсифікації роботи з постачальниками, щоб не залежати лише від одного з них і ефективно розвиватися.
Якщо ви працюєте на ринку рік і більше, з допомогою аналізу статистики продажів і відвідуваності можна визначити періоди зростання і зниження попиту на певні товарні групи і заздалегідь до цього підготуватися. Крім того, спеціальні інструменти веб-аналітики сприяють визначенню сезонних коливань попиту, про що ми вже писали на нашому блозі.
Удосконалення на ходу
Ще однією перевагою інтернет-магазинів є простота внесення змін. Наприклад, додати новий розділ в каталог товарів з кількома десятками позицій можна за якихось півгодини або годину часу, а також змінити ціну на товар декількома кліками мишки. В деяких CMS доступна і функція пакетного зміни цін. А тепер порівняйте з фізичним магазином, в якому знадобиться виділити окреме місце на складі, змінювати вручну цінники і вносити зміни в систему інвентаризації.
Аналогічно зменшуються і витрати часу, а також бюджету в доопрацювання технічної складової інтернет-магазину. Використовувана нами платформа PrestaShop володіє всім функціоналом, необхідним для того, щоб організувати стабільну роботу типового сайту, а додаткові послуги наші фахівці реалізовують за мірою зростання, відштовхуючись від потреб та можливостей замовника.
Можливості інтернет маркетингу
Отже, ви створили свій перший інтернет-магазин, наповнили його товарами і готові продавати. Як же тепер залучити перших покупців і заявити про себе клієнтам по всій країні?
Відповідь проста: необхідно зайнятися пошуковою оптимізацією і в повній мірі застосувати можливості інтернет-маркетингу. Так, для цього краще скористатися послугами профільних фахівців, але досить поглянути на кейси наших клієнтів, щоб зрозуміти, що інвестиції в таку роботу сповна окупаються.
Одне з найбільших переваг, які дає інтернет-маркетинг власнику бізнесу, – здатність чіткого вимірювання результатів і деталізована аналітика з відстеженням дій відвідувачів. Фактично визначити в ньому можна тільки те, чого не існує.
Завдяки цьому інвестиції в інтернет-рекламу не тільки нижче порівняно з аналогічною рекламою оффлайн, але і володіють більш високим коефіцієнтом рентабельності інвестицій (ROI). Наприклад, щомісячні стабільні вкладення в пошукове просування здатні забезпечити постійне зростання кількості безкоштовного трафіку з пошуку в довгостроковій перспективі.
Різноманітність асортименту
Інтернет-магазини порівняно з роздрібною торгівлею володіють такою перевагою, як можливість запропонувати набагато більший асортимент потенційному покупцеві. Це стає реальним завдяки відсутності необхідності у фізичному місці при поданні чергового товару або розділу в каталозі. Продукція якщо і має місце, то на складі постачальника, а для власника сайту це лише кілька додаткових мегабайт на хостингу.
Складно уявити собі роздрібну торгову точку, в якій можна було б розглянути кілька сотень і тим більше тисяч товарів. При цьому існує безліч інтернет-магазинів, асортимент яких налічує тисячі і десятки тисяч товарних позицій. Щоб ознайомитися з тим чи іншим товаром у вашому каталозі, користувачеві досить зробити один-два кліки мишкою.
Потенціал масштабування
Ще один важливий аргумент на користь інтернет-магазину формату для ведення бізнесу – здатність почати продажі з невеликого асортименту товарів і розширювати пропозицію по мірі зростання. За допомогою веб-аналітики стає можливим відстежувати попит на той чи інший продукт і вносити відповідні зміни в стратегію розвитку і пропозиції товарів в наявності.
Вам не потрібно відразу ж відкривати величезний супермаркет і витрачати величезні гроші на покупку партій продукції. Розвивати свій бізнес можна по мірі зростання клієнтської бази і прибутку, удосконалюючи асортимент і диверсифікуючи ризики.
Електронна торгівля вже перестала бути розкішшю або додатковою опцією. Для сучасного бізнесу наявність інтернет-магазину стала зараз необхідністю. Адже не використовуючи мережу в якості каналу продажів, ви обмежуєте свій потенціал зростання. А для підприємців-початківців – це відмінний спосіб почати бізнес з мінімальними вкладеннями.
Цікаква інформація:
|